VOORWAARDEN VIRTUEEL WINKELEN EN PRIVACYBELEID

Laatste update: 19 januari 2022

 

Inhoud

Dit document bevat de voorwaarden die van toepassing zijn wanneer u deelneemt aan een virtuele winkelsessie met Napapijri

 

A. INLEIDING EN BESTELPROCES

LEES DE VOLGENDE VOORWAARDEN VOOR VIRTUEEL WINKELEN VOORDAT U DEELNEEMT AAN EEN VIRTUELE WINKELSESSIE EN EEN BESTELLING PLAATST VIA EEN WINKEL

1. Wat is dit document? 2. Waarom is het van belang?

Deze verkoopvoorwaarden ("Voorwaarden Virtueel Winkelen") reguleren uw aankoop van de producten die wij promoten en aan u verkopen als verkoop op afstand in deelnemende winkels en verkooppunten van Napapijri (elk een "Winkel") ("Producten") en de verzending van dergelijke Producten naar de landen waar wij leveren (gezamenlijk wordt deze verkooppraktijk ook "Virtueel Winkelen" genoemd). Voor alle duidelijkheid: deze Voorwaarden voor Virtueel Winkelen zijn NIET VAN TOEPASSING op de aankoop van producten van Napapijri op een van de e-commercewebsites van Napapijri, bijvoorbeeld thenorthface.nl. Wanneer u een Virtueel Winkelen aankoop via de Winkel, vragen wij u om deze Voorwaarden Virtueel Winkelen te lezen en te bevestigen dat u ze aanvaardt, en als u dat doet, ontstaat er een overeenkomst tussen u en ons, die onderworpen is aan deze Voorwaarden Virtueel Winkelen. Het is dus belangrijk dat u deze Voorwaarden Virtueel Winkelen zorgvuldig doorleest voordat u een bestelling voor Producten bij een Winkel plaatst ("Bestelling").

2. Wie zijn wij?

In deze Voorwaarden Virtueel Winkelen verwijzen "VF", "wij", "Napapijri" en "ons" naar de handelaar van de Producten, dat wil zeggen de onderneming van de VF Groep die verantwoordelijk is voor de verkoop aan consumenten vanuit een Winkel in een specifiek land (zoals aangegeven in de onderstaande tabel), en verwijst "u" naar u, de klant. Als u al een aankoop hebt gedaan, kunt u nagaan welk bedrijf op uw betalingsbewijs wordt vermeld.

Voor de volledigheid vindt u hieronder een volledige lijst van onze verkopende entiteiten. Wij wijzen u erop dat wij niet noodzakelijkerwijs in alle hieronder vermelde landen winkels hebben die Virtueel Winkelen aanbieden.

Land Naam Bedrijf Geregistreerde Kantoren Registratienummer / BTW-nummer
België VF BELGIUM BV C. Van Kerckhovenstraat 110-Fountain Business Park 2880 Belgium BE 0666523226
Zwitserland VF International SAGL Via Laveggio 5- 6855 Stabio-CH CHE-111.650.898 IVA
Oostenrijk VF Austria GmbH Moosfeldstraße 1, 5101 Bergheim bei Salzburg Austria AT U34766401
Duitsland VF Germany Services GMBH Walter- Gropius-Str. 23, 80807 München, Germany DE 230966815
Denemarken VF Scandinavia ApS Vestergade 27 1456 - Kobenhavn K Denmark DK 71032418
Zweden VF Sweden AB Warfvinges väg 30 112 51 Stockholm SE 556428782801
UK VF Northern Europe Services ltd 15, Atholl Crescent - EH3 8HA Edinburgh, United Kingdom GB 943074330
Ierland VF Northern Europe Services Ltd - Irish Branch Suite 3, One Earlsfort Centre , Lower Hatch Street, Dublin 2, Republic of Ireland IE 9661414U
Frankrijk VF (J) FRANCE SAS 31-33 rue du Louvre CS10203- 75002 Paris France FR 78353238520
Nederland Vf(j) Nederland Services BV Cruquiusweg 109, 2nd floor, 1019AG Amsterdam, The Netherlands NL 853613448B01
Italië VF Italia S.r.l. Via Varesina 162, 20156 Milano, Italy IT 04576340964
Spanje VF Jeanswear Espana S.L.U. Moll de Barcelona s/n, World Trade Center - Edificio norte, planta 1, 08039 Barcelona, Spain ES B80520620
Portugal VF Apparel Portugal Lda Rua Dr. Antonio Loureiro Borges, n?1, 2? Andar- 1495-131 Alges Portugal PT 507157389
Polen VF Polska Distribution Sp. z o.o. Ul. Cybernetyki 9, Warszawa 02-677, Poland PL 5262616408
Noorwegen VF Norway AS Leangbukta 40, 1392 Vettre, 0220 Asker, Norway NO916 474 873MVA

3. Zijn de beschrijvingen van de Producten en de prijzen foutloos?

Wij doen ons best om ervoor te zorgen dat de informatie die de Stores over Producten verstrekken juist en up-to-date is. Wij garanderen echter niet dat er geen fouten voorkomen in de beschrijving en/of prijsstelling van de Producten, of dat Producten altijd beschikbaar zullen zijn indien u een Bestelling wilt plaatsen bij een Winkel om deze te kopen. In geval van fouten zullen wij ons best doen om deze zo snel mogelijk te corrigeren.

Bovendien kunnen de kleuren die u in een Winkel op uw scherm ziet, afhankelijk zijn van uw computersysteem en -instellingen, daarom kunnen wij niet garanderen dat uw computer deze kleuren nauwkeurig weergeeft.

Wij behouden ons het recht voor om de informatie over Producten die in onze Winkel worden weergegeven, te wijzigen, inclusief wat betreft prijzen, beschrijving en beschikbaarheid. Dergelijke wijzigingen zijn echter niet van invloed op Bestellingen waarvoor u al een Bevestigingsmail hebt ontvangen (zie hieronder).

4. Hoe doe ik een Virtueel Winkelen aankoop in een Winkel?

Wij beschrijven hier alle stappen die nodig zijn om een Virtueel Winkelen aankoop in een Winkel te doen.

1e stap: u maakt een afspraak

Om een aankoop te doen via een deelnemende Winkel, moet u eerst een afspraak maken via de speciale afsprakenpagina van Napapijri ("Afsprakenpagina"), die wordt aangeboden door de derde partij Yoobic.

Op de Afsprakenpagina kunt u een virtuele afspraak maken met de betreffende Winkel. U wordt gevraagd om uw volledige naam, telefoonnummer en e-mailadres op te geven. Deze informatie zal door Yoobic worden bewaard in overeenstemming met diens Privacybeleid, zoals beschikbaar op de Afsprakenpagina.

Om een afspraak te maken voor een sessie Virtueel Winkelen met een Winkel moet u 18 jaar of ouder zijn. Om de afspraak te bevestigen, dient u akkoord te gaan met deze Voorwaarden Virtueel Winkelen en bevestigen dat u deze Voorwaarden Virtueel Winkelen hebt gelezen en begrepen en dat het Privacybeleid aan u ter beschikking is gesteld.

2e stap: uw afspraak

Op het moment van uw afspraak zal het personeel van de desbetreffende Winkel contact met u opnemen via de contactgegevens die u in de eerste stap hebt verstrekt, per telefoon, WhatsApp, Zoom of Yoobic video call, al naargelang het geval.

Tijdens uw afspraak krijgt u virtueel Producten te zien uit de desbetreffende Winkel, op dezelfde manier als bij een normale ervaring in een winkel.

Als u een Bestelling wilt plaatsen, wordt u gevraagd de methode van uw voorkeur te kiezen voor de ontvangst van de desbetreffende betaallink, hetzij via e-mail, hetzij via een telefoonbericht (SMS of chat via internet) en, zodra u de methode van uw voorkeur hebt bevestigd, wordt het gesprek beëindigd.

3e stap: Pay-By-Link

U ontvangt dan de betaallink via de gewenste methode.

Door op de betaallink te klikken, komt u op een betaalpagina die wordt beheerd door onze betalingsprovider, Adyen.

Alvorens u toegang krijgt tot de betaalpagina, wordt u tevens een link naar deze Voorwaarden Virtueel Winkelen en het privacybeleid getoond, die u dient te aanvaarden - om te bevestigen dat u ze hebt gelezen en begrepen - alvorens u verder kunt gaan.

De betaalpagina bevat basisinformatie over uw Bestelling (zoals informatie over de Producten (merk, modelnaam, kleur, maat) en het totaal verschuldigde bedrag, inclusief alle toepasselijke belastingen en leveringskosten).

De betaalpagina bevat ook een formulier waar u wordt gevraagd uw creditcardgegevens en uw adres op te geven.

Let op:

  • U moet een creditcard gebruiken die van u persoonlijk is, en die door ons wordt aanvaard (zie deel C Betalingsvoorwaarden, hieronder), en
  • Het adres dat u invoert wordt gebruikt als factuuradres en als verzendadres, zodat wij de Producten naar u kunnen verzenden.

Wij kunnen geen Bestellingen aanvaarden die op een andere manier zijn geplaatst dan zoals hierboven beschreven. Wanneer u klaar bent met het invullen van de betaalpagina, gelieve de betaling te verzenden door te klikken op de betaalknop beschikbaar op de pagina.

Het personeel in de Winkel ontvangt alleen een bevestiging van uw betaling, uw verzendadres en een uniek betalings-ID dat door het Adyen-portaal wordt gegenereerd. Geen van uw betaalgegevens wordt aan de Winkels verstrekt.

Het personeel in de Winkel verwerkt vervolgens de transactie in de kassa van de desbetreffende Winkel en drukt het betreffende ontvangstbewijs af, dat bij uw Bestelling wordt gevoegd en ook naar u wordt gemaild indien u hierom verzoekt in de Winkel. Wij wijzen u erop dat de voorwaarden die op de achterzijde van de kassabon staan vermeld uitsluitend betrekking hebben op aankopen in de winkel en niet van toepassing zijn op deze Virtueel Winkelen aankoop. In geval van tegenstrijdigheid of inconsistentie tussen de kassabon en deze Voorwaarden Virtueel Winkelen, hebben deze Voorwaarden Virtueel Winkelen voorrang.

Let op: de betaallink vervalt na 1 (één) uur vanaf het moment dat u hem ontvangt.

Bewaar de kassabon en stuur het naar ons terug voor het geval u de Producten retourneert (zie paragraaf D "Retourvoorwaarden" hieronder).

4e stap: wij bevestigen dat de Producten klaar zijn voor verzending - Contract Gesloten!

Wanneer uw Bestelling is verwerkt, verpakt de betreffende Winkel uw Product, de kassabon en het retourformulier in een doos. Wij sturen u vervolgens een e-mail ter bevestiging dat de Producten gereed zijn voor verzending ("Verzendbevestigingsemail").

Zodra u de Verzendbevestigingsemail hebt ontvangen, is uw Bestelling definitief door ons aanvaard en is de koopovereenkomst tussen u en ons gesloten. Een dergelijke overeenkomst bestaat uit uw Bestelling en deze Voorwaarden Virtueel Winkelen. Er zijn geen andere voorwaarden van toepassing.

De Verzendbevestigingsemail bevat een link naar deze Voorwaarden Virtueel Winkelen die van toepassing zijn op het moment dat de koopovereenkomst wordt gesloten, zodat u ze later kunt raadplegen. Wij raden u aan deze Voorwaarden Virtueel Winkelen te downloaden of af te drukken en een exemplaar ervan op uw computer of mobiele apparaat op te slaan, als u dat nog niet hebt gedaan.

Wanneer Bestellingen niet worden aanvaard

Hoewel wij ons best doen om Bestellingen altijd te accepteren, kunnen wij een Bestelling echter in de volgende beperkte gevallen weigeren:

  1. wanneer u ons onvolledige, onjuiste of frauduleuze informatie verstrekt met betrekking tot uw identiteit, leeftijd, betalingsgegevens, factureringsgegevens, verzendadres;
  2. wanneer wij ontdekken dat er een overduidelijke fout is gemaakt met betrekking tot de Producten die u hebt besteld, bijvoorbeeld wat betreft de prijs of de weergegeven beschrijving;
  3. wanneer de door u bestelde producten zijn helaas niet op voorraad of niet meer leverbaar;
  4. wanneer u een verlopen betaallink hebt gebruikt;
  5. wanneer wij redelijke gronden hebben om aan te nemen dat u van plan bent de Producten door te verkopen.

Indien wij uw Bestelling niet kunnen accepteren, zullen wij zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. Als wij uw Bestelling niet kunnen accepteren (bijvoorbeeld omdat de Producten niet langer beschikbaar zijn, of vanwege een fout in de prijs en/of andere informatie), zullen wij u het geld terugbetalen dat u eventueel al heeft betaald voor deze Producten.

5. Wanneer worden de Producten geleverd? Kan ik mijn zending volgen?

Details vindt u in Deel B Leveringsvoorwaarden, hieronder.

U kunt de verzending van uw Producten volgen door te klikken op de link "Mijn Bestelling Volgen" in de Verzendbevestigingsemail. Let op: deze link leidt u naar de website van de koerier, die niet door ons wordt beheerd.

6. Ik wil een in een Winkel gekocht Product retourneren. Wat moet ik doen?

Wij hopen dat u blij bent met uw aankoop bij Napapijri, maar wij begrijpen het als u een of alle Producten wilt retourneren. U kunt Producten retourneren als u niet tevreden bent of als u gewoon van gedachten verandert binnen 30 dagen na ontvangst (herroepingsrecht) en een volledige terugbetaling van de aankoopprijs krijgen.

Ook kunt u defecte producten binnen 2 jaar terugsturen, of binnen de langere periode die door uw lokale wetgeving wordt voorgeschreven (wettelijke garantie voor consumptiegoederen).

Alle details, voorwaarden en instructies voor het retourneren vindt u in Deel D Retourvoorwaarden hieronder.

7. Wie kan ik bellen als ik problemen heb met een aankoop of een Product of als ik een klacht wil indienen? Biedt Napapijri after-sales klantenondersteuning?

Indien u problemen ondervindt of een klacht wilt indienen met betrekking tot een Product of een aankoop die via een Winkel is gedaan, of indien u gewoon after-sales hulp nodig hebt, kunt u contact opnemen met de desbetreffende Winkel of deze bezoeken.

8. Wat is de aansprakelijkheid van Napapijri als er iets misgaat met een aankoop of een Product?

Onze verplichting om u schadevergoeding te betalen, is als volgt beperkt:

a) Voor schade veroorzaakt door schending van een wezenlijke contractuele verplichting zijn wij slechts aansprakelijk tot het bedrag van de typisch voorzienbare schade op het tijdstip van het sluiten van het contract; wij zijn niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door schending van een niet wezenlijke contractuele verplichting.

(b) De bovenvermelde beperking van aansprakelijkheid geldt niet voor opzettelijk of door grove nalatigheid veroorzaakte schade, opzettelijk veroorzaakt lichamelijk letsel, noch voor aansprakelijkheid op basis van de toepasselijke wetten op het gebied van productaansprakelijkheid en in geval van verdere dwingende aansprakelijkheid. Verder geldt het niet indien en voor zover wij een garantie hebben afgegeven.

Wij wijzen u erop dat wij niet aansprakelijk kunnen worden gesteld voor vertragingen of niet-nakoming van onze verplichtingen uit hoofde van deze Voorwaarden Virtueel Winkelen indien deze vertraging of niet-nakoming wordt veroorzaakt door een geval van overmacht, zoals gedefinieerd in de toepasselijke wetgeving, dat bijvoorbeeld het gevolg kan zijn van natuurrampen, oorlog of burgerlijke ongeregeldheden, stakingen, overheidsingrijpen, epidemieën, pandemieën, tekortkomingen van onze leverancier(s), nalatigheid van u om ons correcte informatie te verstrekken of verschuldigde betalingen te verrichten. Wij zullen u van dergelijke onvoorziene gebeurtenissen zo spoedig mogelijk nadat zij zich hebben voorgedaan op de hoogte stellen en wij zullen ons best doen om de gevolgen ervan voor onze prestaties zo veel als redelijkerwijs mogelijk is te beperken. Indien deze onderbreking langer duurt dan een periode van 2 weken, heeft u het recht om de Bestelling te annuleren en een volledige terugbetaling te krijgen.

Niets in deze Voorwaarden Virtueel Winkelen doet afbreuk aan uw wettelijke rechten als consument, zoals uw herroepingsrecht of uw wettelijke rechten met betrekking tot defecte goederen.

9. Worden mijn persoonsgegevens verzameld en verwerkt door Winkels of tijdens mijn aankoop? Waarom? Hoe?

Door het plaatsen van uw Bestelling, erkent u dat wij uw persoonsgegevens kunnen opslaan, verwerken en gebruiken voor het verwerken van uw Bestelling. Wij zullen uw gegevens verwerken in overeenstemming met ons Privacybeleid .

10. Wat is het toepasselijke recht? En waar kan ik een zaak aanhangig maken?

Deze Voorwaarden Virtueel Winkelen zijn in alle opzichten onderworpen aan de wetten van het land van levering die van toepassing zijn op uw Bestelling, zonder rekening te houden met aan de regels inzake conflictenrecht, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, uw lokale wetgeving waarin de Richtlijn betreffende consumentenrechten 2011/83/EU is opgenomen. De bevoegde rechtbanken van datzelfde land hebben de exclusieve jurisdictie in verband met eventuele geschillen die voortvloeien uit een aankoop op deze Site of een Product, met uitzondering van enig recht onder dwingende bepaling van de toepasselijke wetgeving om een gerechtelijke procedure in te stellen in de gewone verblijfplaats of woonplaats van de consumenten.

11. Verplichte consumentenvoorlichting over geschillenbeslechting

Consumenteninformatie op grond van de wet op de beslechting van consumentengeschillen: Wij zijn niet bereid noch verplicht om deel te nemen aan een geschillenbeslechtingsprocedure voor een consumentengeschillencommissie.

Consumenteninformatie op grond van Verordening (EU) nr. 524/2013: Met het oog op de buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen heeft de Europese Commissie een platform voor online geschillenbeslechting (ODR) opgericht. Het ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

B. LEVERINGSVOORWAARDEN

  • De verzendkosten zijn inbegrepen in de totale prijs die aan u is medegedeeld voor uw Bestelling onder de 3e stap van Onderdeel 4 hierboven.
  • Wij leveren aan het facturerings-/verzendadres dat u op de betaalpagina hebt opgegeven, met gebruik van een gerenommeerde vervoerder.
  • Alle artikelen worden binnen [3-5 werkdagen] na de Verzendbevestigingsmail geleverd.
  • Levering is van Maandag tot Zaterdag in Nederland.

Volgen van zendingen

U kunt de verzending van uw Producten volgen door te klikken op de link "Mijn Bestelling Volgen" in de Verzendbevestigingsemail. Let op: deze link leidt u naar de website van de koerier, die niet door ons wordt beheerd.

Let op:

  • Wij streven ernaar om binnen de hierboven vermelde termijnen te leveren, maar leveringsdata kunnen niet worden gegarandeerd aangezien zendingen worden afgehandeld door derden en onderhevig zijn aan de lokale feestdagen van de vervoerders.
  • Wij kunnen het leveringsadres van Bestellingen niet meer wijzigen nadat het betalingsproces is voltooid en de betaling definitief is ingediend.
  • Het eigendomsrecht op en het risico van verlies van uw Producten gaan op u over wanneer u de Producten in ontvangst neemt.

Wij leveren momenteel alleen in België, Spanje, Frankrijk, Ierland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk (inclusief Noord-Ierland en Isle of Man).

Wij leveren niet in Britse Overzeese Gebieden, de Kanaaleilanden, Gibraltar, postkantoren van de Britse strijdkrachten en Franse Overzeese Gebieden.

 

C. BETALINGSVOORWAARDEN

Wij aanvaarden de volgende betaalwijzen van uw eigen credit card of betaalkaart enkel voor Virtuele Winkelen Aankopen:

  • VISA
  • MASTERCARD
  • MAESTRO
  • China Union Pay
  • Diners Club
  • Discover
  • JCB

Betaling dient te geschieden in Euro in de landen van de Europese Unie, en in GBP in het Verenigd Koninkrijk.

Uw Producten worden geleverd nadat uw betaling is bevestigd. Als wij de betaling niet kunnen verwerken en niet in staat zijn dit te doen binnen 1 uur na het aanmaken van de betaallink, dan wordt uw Bestelling geannuleerd.

Betaling met creditcard / betaalkaart

Indien u met een creditcard of betaalkaart betaalt, moet u uw kaartgegevens opgeven wanneer u uw Bestelling plaatst.

Wij behouden ons het recht voor om de identiteit van de houder van de creditcard of betaalkaart te verifiëren door de nodige documentatie op te vragen.

Alle transacties met creditcard of betaalkaart in de procedure Virtueel Winkelen worden verwerkt door Adyen, een beveiligde online gateway die verantwoordelijk is voor het bewaren en geautomatiseerd verwerken in een beveiligde omgeving van de informatie met betrekking tot uw betalingsgegevens.

 

D. RETOURVOORWAARDEN

Recht van herroeping:

Als u om welke reden dan ook niet volledig tevreden bent met de ontvangen Producten, of gewoon van gedachten bent veranderd, zullen wij uw retourzending graag accepteren binnen 30 (dertig) kalenderdagen vanaf de datum waarop u de Producten hebt ontvangen.

Indien u gebruik wenst te maken van uw herroepingsrecht, moet u de Winkel door middel van een ondubbelzinnige verklaring op de hoogte stellen van uw beslissing om deze overeenkomst te herroepen. U kunt gebruik maken van het modelformulier voor herroeping dat bij uw pakket is gevoegd of van de onderstaande verklaring, of van een andere verklaring. Om binnen de deadline voor herroeping te blijven, volstaat het dat u uw mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht verstuurt voordat de herroepingstermijn is verstreken.

De Producten moeten met zorg worden behandeld en bewaard en moeten zoveel mogelijk in hun oorspronkelijke staat en verpakking worden geretourneerd, met alle oorspronkelijke labels en etiketten eraan gehecht. Als u de Producten wilt ruilen voor een andere maat of kleur, retourneert u het/de artikel(en) en plaatst u een nieuwe bestelling.

De verzendkosten die gemaakt zijn om de retourzending te doen, worden niet vergoed.

U bent slechts aansprakelijk voor waardevermindering van de goederen die het gevolg is van een andere behandeling dan die welke nodig was om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Zie de volledige gegevens hieronder.

Wettelijke garantie voor consumentengoederen:

In geval van non-conformiteit kunt u defecte producten retourneren in overeenstemming met uw wettelijke garantierechten voor defecte Producten. In geval van terugzending van defecte producten in het kader van de wettelijke garanties krijgt u het volledige bedrag terugbetaald, inclusief de eventuele verzendkosten die u moet maken om de producten terug te zenden.

Zie de volledige gegevens hieronder.

HOE EEN RETOUR TE DOEN

A - OP GROND VAN UW RECHT OP HERROEPING

Als u een product wilt retourneren (uw herroepingsrecht uitoefenen), kunt u het Product / de Producten terugbrengen naar de betreffende Winkel of het Product / de Producten terugsturen naar de betreffende winkel volgens de hieronder beschreven procedure.

U hebt het recht om dit contract binnen 30 dagen zonder opgave van redenen te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop u, of een door u aangewezen derde partij die niet de vervoerder is, het (laatste) Product fysiek in bezit krijgt.

Om binnen de deadline voor herroeping te blijven, volstaat het dat u uw mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht verzendt voordat de herroepingstermijn is verstreken.

1 - ONS OP DE HOOGTE STELLEN / HET HERROEPINGSFORMULIER INVULLEN

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons door middel van een ondubbelzinnige verklaring op de hoogte stellen van uw beslissing om deze overeenkomst te herroepen. U kunt gebruik maken van het in uw pakket bijgesloten formulier of van het onderstaande modelformulier voor herroeping, maar dit is niet verplicht.

Vul het Retour-/Herroepingsformulier in dat bij uw pakket is geleverd voor de artikelen die u wilt retourneren.

Als alternatief kunt u, indien u dat verkiest, uw eigen retourformulier opstellen, gebaseerd op het "Modelformulier voor herroeping" zoals voorzien in Richtlijn nr. 2011/83 van de Europese Unie betreffende consumentenrechten, en wel als volgt.

Om [...]

Ik/Wij [*] deel/delen [*] u hierbij mede dat ik/wij [*] mijn/onze [*] overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen [*]/voor de levering van de volgende dienst [*] herroep/herroepen,

Besteld op [*]/ontvangen op [*],

Naam van de consument(en),

Adres van de consument(en),

Handtekening van de consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend),

Datum

[*] Doorhalen wat niet van toepassing is

2 - PAK UW RETOURZENDING IN + VOEG DE KASSABON TOE

  • Pak de items in die je wilt retourneren, met:
    1. het Retourformulier
    2. het aankoopbewijs, indien nog in uw bezit
    3. (alleen in geval van terugzending wegens defecte Producten onder de wettelijke garanties) het aankoopbewijs van de kosten die zijn gemaakt om de terugzending te doen
  • Wij raden u aan de polyzak of doos die u hebt ontvangen te hergebruiken.

3 - LEVER DE PRODUCTEN IN BIJ DE VERVOERDER OF BRENG ZE TERUG NAAR DE WINKEL

Geef de Producten af bij de vervoerder van uw keuze, of breng de Producten binnen de openingstijden naar de betreffende Winkel. Als u een extra retourzending wilt doen, neem dan contact op met de winkel en zij zullen u extra retourformulieren/instructies toesturen.

4 - RETOURBEVESTIGING & TERUGBETALING

Bij ontvangst van een retourzending controleren wij de status van de geretourneerde Producten en of wij alle elementen hebben ontvangen die wij nodig hebben om de retourzending en de terugbetaling te verwerken, zoals hierboven aangegeven.

Als onze controles succesvol zijn, zal uw retourzending worden terugbetaald door Adyen, onze betalingsprovider, via dezelfde betaalwijze als gebruikt voor de aankoop. De terugbetaling zal bestaan uit

  • het bedrag dat oorspronkelijk voor de aankoop van de Producten is betaald (inclusief leveringskosten), en
  • (enkel in geval van terugzending wegens gebrekkige Producten) de kosten die zijn gemaakt om de retourzending te doen.

Deze controles kunnen tot 2-3 werkdagen duren nadat wij de Producten van de vervoerder hebben ontvangen.

Wij sturen u een e-mail om te bevestigen dat uw terugbetaling is verwerkt.

Het kan dan tot 14 dagen duren voor het geld teruggestort is op uw rekening.

B - OP GROND VAN UW WETTELIJKE GARANTIE VOOR DEFECTE PRODUCTEN.

Als u een retourzending wilt doen in het kader van uw wettelijke garantie voor defecte Producten, kunt u het Product / de Producten terugbrengen naar de desbetreffende Winkel, of het Product / de Producten terugsturen naar de desbetreffende winkel.

U kunt uw wettelijke garantierechten uitoefenen binnen de garantietermijn die is vastgelegd in de consumentenwetgeving die in uw land van toepassing is.

Bij ontvangst van een retourzending zullen wij het/de defecte Product(en) inspecteren om te bevestigen dat de retourzending onder uw wettelijke garantie valt en indien dit het geval is, zal de prijs die u hebt betaald voor de aankoop van het Product, inclusief de kosten om het Product aan ons te retourneren (zolang u ons hiervan bewijs hebt geleverd) door Adyen, onze betalingsprovider, worden terugbetaald op dezelfde betaalwijze die u voor de aankoop hebt gebruikt.

CONTACT MET ONS OPNEMEN

In geval van vragen of indien u hulp nodig heeft, gelieve contact op te nemen met de winkel

 

E.KERNPUNTEN VAN HET PRIVACYBELEID

TOEPASSINGSGEBIED - VERWERKINGSVERANTWOORDELIJKE

Dit privacybeleid is van toepassing op de verzameling en de verwerking van de persoonsgegevens van onze klanten en gebruikers van het Virtuele Winkel proces met Napapijri in een deelnemende Winkel. Het bedrijf dat op je betalingsbewijs staat vermeld, fungeert als Verwerkingsverantwoordelijke.

WELKE INFORMATIE VERWERKEN WIJ

Wij verwerken de persoonsgegevens die je ons verstrekt wanneer je:

  • communiceert met onze externe boekingsprovider Yoobic (bijv. door een afspraak te maken voor een virtuele winkelervaring)
  • Producten van ons koopt via het Virtuele Winkel proces) in een deelnemende Winkel
  • contact opneemt met de Winkel

WAAROM GEBRUIKEN WE JE INFORMATIE

Wij verzamelen en verwerken je persoonsgegevens om:

  • het boekingsproces te beheren
  • je aankopen te voltooien en te beheren, en je verzoeken te beantwoorden
  • onze Producten en diensten te verbeteren

PARTIJEN MET WIE WIJ JE INFORMATIE DELEN

De Winkel mag je persoonsgegevens delen met:

  • derde dienstverleners Yoobic en Adyen die ons helpen met het aanbieden van de Virtuele Winkel ervaring (deze ontvangers handelen uitsluitend namens ons en volgens onze instructies);
  • derden in geval van gerechtelijke processen, verzoeken door rechtbanken of autoriteiten, andere wettelijke verplichtingen, om onze rechten te verdedigen, of in geval van een fusie, een overname of overdracht van activa.

Sommige van deze ontvangers bevinden zich buiten de EER, maar wij zullen ervoor zorgen dat je persoonsgegevens altijd adequaat beschermd blijven (indien het land van bestemming volgens de Europese Commissie geen passend niveau van gegevensbescherming biedt, zorgen wij voor passende waarborgen voor de gegevensoverdracht).

NOODZAKELIJKE vs. OPTIONELE INFORMATIE

Sommige persoonsgegevens zijn noodzakelijk om je aankoop te voltooien of om de door jou gevraagde dienst te verlenen. Als je weigert deze persoonsgegevens te verstrekken, wordt het onmogelijk voor ons om de aankoop te voltooien of om de gevraagde dienst te verlenen.

WIJ GEBRUIKEN COOKIES

Alleen functionele en vereiste sessiecookies worden bewaard tijdens het Virtuele Winkel proces via de Yoobic landingspagina.

HOE KAN JE CONTACT MET ONS OPNEMEN

Voor alle vragen of verzoeken over ons gebruik van je persoonsgegevens of de uitoefening van je rechten, kun je contact opnemen met privacy_europe@vfc.com.

HOE LANG BEWAREN WE JE INFORMATIE

Wij bewaren je persoonsgegevens slechts zo lang als nodig is om deze doeleinden te bereiken. Dit kan tot 10 jaar zijn na het einde van de contractuele relatie met jou (wettelijke verjaartermijn voor rechtsvorderingen in de meeste landen van de EER), tenzij een kortere of langere bewaartermijn van toepassing is uit hoofde van de toepasselijke wetten inzake de gegevensbescherming.

JE RECHTEN

Je kunt je rechten uit hoofde van de wet inzake gegevensbescherming te allen tijde uitoefenen, waaronder (indien van toepassing) je recht op toegang, rectificatie, beperking, uitwissing, verzet (met inbegrip van het op ieder moment en kosteloos bezwaar maken tegen de verwerking van je persoonsgegevens voor direct marketing), het recht op overdraagbaarheid, evenals het recht om je toestemming in te trekken. Je hebt ook het recht om een klacht in te dienen bij de bevoegde toezichthoudende autoriteit.

 

F. VOLLEDIG PRIVACYBELEID

Wat is de inhoud van dit document? Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens in geval van interactie met de VF-Groep?

een Virtuele Winkel aankoop doet in een deelnemende Winkel (hierna "wij" of "ons" of "VF-Groep"), , met inbegrip van wanneer je contact opneemt met onze klantendienst voor aftersales-service of specifieke vragen of verzoeken.

Door de VF- webpagina te bezoeken en te gebruiken tijdens het Virtuele Winkel Proces of door ons op een andere manier van je persoonsgegevens te voorzien, bijvoorbeeld wanneer je onze winkels bezoekt of contact opneemt met onze klantendienst, bevestig je dat je gelezen en begrepen hebt op welke manier wij je persoonsgegevens verzamelen, verwerken, gebruiken en bekend maken, zoals in dit Privacybeleid beschreven wordt.

Voor bepaalde verwerkingsactiviteiten moeten wij je toestemming verkrijgen om je persoonsgegevens te verzamelen en te verwerken. Wanneer wij je toestemming nodig hebben, zullen wij je voordat ons je persoonsgegevens verstrekt vragen om elektronisch te bevestigen dat je instemt met de betreffende verwerkingsactiviteit zoals beschreven in dit Privacybeleid, door de specifieke vakjes aan te vinken. Je bevestigende handeling, doordat je het betreffende vakje aanvinkt en gebruik blijft maken van het VF Virtuele Winkel proces, houdt in dat je instemt met de betreffende verwerkingsactiviteit zoals beschreven in dit Privacybeleid. Onze registratie van je acceptatie van dit Privacybeleid, de datum daarvan, en alle toekomstige wijzigingen van dit Privacybeleid zullen beschouwd worden als afdoende en schriftelijk bewijs van je toestemming.

Je zult ook geïnformeerd worden over dit Privacybeleid - en, wanneer een specifieke verwerkingsactiviteit jouw toestemming vereist, verzocht worden toestemming te verlenen - wanneer je contact opneemt met onze klantendienst of wanneer je ons je persoonsgegevens verstrekt via interacties in winkels.

Wij verzamelen en verwerken je persoonsgegevens in overeenstemming met alle toepasselijke wetten en andere regelgeving op het gebied van gegevensbescherming, met inbegrip, zonder beperking, van de wetten die op dit gebied uitgevaardigd zijn door de Europese Unie, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (EU) 2016/679 van 24 April 2016 en aanvullende nationale bepalingen, evenals de voorschriften en richtsnoeren die uitgevaardigd zijn door de bevoegde autoriteiten op het gebied van gegevensbescherming, waar van toepassing (de "Wetten inzake gegevensbescherming").

Wie controleert de verwerking van mijn persoonsgegevens? Wie is er verantwoordelijk voor?

De verwerkingsverantwoordelijke van je persoonsgegevens wanneer je goederen van ons koopt, is de plaatselijke entiteit van de VF-Groep die de goederen aan je verkoopt via het Virtuele Winkel proces. Deze lokale entiteit is ook de verwerkingsverantwoordelijke van de persoonsgegevens die je verstrekt wanneer je met onze klantendienst communiceert. Het relevante VF-bedrijf wordt op je ontvangstbewijs van de aankoop vermeld.

Het gelieerde bedrijf VF INTERNATIONAL S.A.G.L., Via Laveggio 5, 6855 - Stabio, Zwitserland, kan diensten verlenen aan de hierboven vermelde Verwerkingsverantwoordelijke, zoals, bijvoorbeeld, hosting- en beheerservices met betrekking tot de VF-webpagina's die je kan openen als onderdeel van het Virtuele Winkel proces.

Contact kan worden opgenomen met de Functionaris Gegevensbescherming van VF-groep via ons Privacykantoor Europa, op privacy_europe@vfc.com.

Welke persoonsgegevens worden verwerkt?

Automatische Informatieverzameling op de VF Digitale Platforms

Bepaalde informatie wordt verzameld via de VF-webpagina door middel van cookies en andere traceertechnieken zoals beschreven in ons Cookiebeleid hieronder. Als je er niet mee instemt dat wij cookies en gelijkaardige technologieën op deze manier gebruiken, moet je de instellingen van je cookie-voorkeuren of browserinstellingen aanpassen. Je zult altijd in staat zijn om op ieder gewenst moment je cookie-voorkeuren te veranderen. Als je de cookies die wij gebruiken uitschakelt, kan dit gevolgen hebben voor je gebruikerservaring wanneer je op de VF-webpagina bent. Raadpleeg ons Cookiebeleid hieronder voor meer details.

Informatie die je ons vrijwillig verstrekt:

Wij verzamelen en verwerken:

  1. persoonsgegevens die je verstrekt bij je interactie met ons via de VF-webpagina, bijvoorbeeld wanneer je een afspraak maakt voor het Virtuele Winkel proces. Deze persoonsgegevens kunnen de volgende gegevens omvatten:
    • je naam, e-mailadres, telefoonnummer
  2. persoonsgegevens die je verstrekt wanneer je goederen van ons koopt (van een deelnemende Winkel via het Virtuele Winkel proces), of wanneer je contact opneemt met een Winkel voor klantenservice. Deze persoonsgegevens kunnen de volgende gegevens omvatten:
    • je naam, e-mailadres, telefoonnummer
    • de geschiedenis van
    • details over je transactie
    • informatie over de redenen waarom je contact met de klantendienst hebt opgenomen

Voor welke doeleinden worden mijn persoonsgegevens verwerkt?

Wij verzamelen en verwerken je persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:

  1. om je aankopen van goederen te beheren (via het Virtuele Winkel proces in onze Winkels:
    • dit omvat alle activiteiten die verband houden met de aankoop van goederen, zoals bijvoorbeeld de levering van goederen, de facturering, het retourneren en uitwisselen van goederen, het ontvangen van terugbetalingen, indien van toepassing, activiteiten die met de betaling verband houden
  2. om je klantenservice te verlenen (zie details van hoofdstuk 3 hieronder), onder andere:
    • om je diensten-na-verkoop te verlenen;
    • om te antwoorden op je verzoek(en) om informatie, vra(a)g(en), mededelingen of feedback
    • voor interne trainingsdoeleinden en de verbetering van onze klantendienst;
  3. voor andere doeleinden:
    • met het oog op fraudepreventie, door middel van interne procedures die erop gericht zijn de regelmatigheid van de transacties te controleren, onze financiële integriteit te beschermen en jou te beschermen tegen misbruik van gegevens en frauduleuze aankopen; en
    • om te voldoen aan onze verplichtingen uit hoofde van toepasselijke wetten, en om een wettelijk recht te beoordelen en te verdedigen.
  4. d. om de VF-webpagina te exploiteren en te beheren, met inbegrip van de levering van goederen via het Virtuele Winkel proces.

Wat zijn de rechtsgronden voor de verwerking van mijn persoonsgegevens zoals beschreven in dit document?

Wij zullen de persoonsgegevens verzamelen en verwerken voor de doeleinden die beschreven zijn in het hoofdstuk "Voor welke doeleinden worden mijn persoonsgegevens verwerkt?" op een van de volgende rechtsgronden

  • De verwerking van je persoonsgegevens is noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij jij partij bent, of om op jouw verzoek vóór de sluiting van een overeenkomst maatregelen te nemen (Artikel 6, lid 1, onder b), van de AVG);
  • De verwerking is noodzakelijk voor de behartiging van onze gerechtvaardigde belangen of die van onze dochterondernemingen of andere derden, en jouw belangen of grondrechten en fundamentele vrijheden niet zwaarder wegen dan eerstgenoemde belangen (Artikel 6, lid 1, onder f), van de AVG); de legitieme belangen die wij met name nastreven omvatten ons belang om de contractuele betrekking met jou te beheren en in stand te houden, om je specifieke verzoeken te beantwoorden, om je om feedback te vragen om onze diensten en onze Producten te verbeteren, om andere algemene marketingactiviteiten te verrichten.
  • Als jouw uitdrukkelijke toestemming vereist is om je persoonsgegevens zoals beschreven in dit document te verwerken, zullen je persoonsgegevens op basis van deze toestemming verwerkt worden (Artikel 6, lid 1, onder a), van de AVG);

Hoe lang zullen mijn persoonsgegevens verwerkt worden?

Persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan nodig is voor de specifieke doeleinden van de gegevensverwerking zoals beschreven in dit document, tenzij de toepasselijke wetten kortere of langere bewaarperioden voorschrijven. Dit kan tot 10 jaar na het einde van de contractuele relatie met jou (verjaringstermijn voor rechtsvorderingen in de meeste EER-landen), tenzij onder de geldende wetgeving een kortere of langere bewaartermijn van toepassing is.

Zijn mijn persoonsgegevens veilig?

Wij verbinden ons ertoe de veiligheid en de vertrouwelijkheid van je persoonsgegevens te beschermen. Wij treffen passende technische en organisatorische maatregelen om - ook accidenteel - verlies en vernietiging van gegevens, ongeoorloofde toegang tot gegevens, onrechtmatig of oneerlijk gebruik van gegevens te voorkomen, en eisen dat iedere dienstverlener en/of derde verwerker die namens ons en volgens onze instructies persoonsgegevens verwerkt hetzelfde doet. Bovendien zijn informatiesystemen en softwareprogramma's zo geconfigureerd dat persoonlijke en identificatiegegevens alleen gebruikt worden wanneer dat nodig is voor het specifieke verwerkingsdoeleinde dat van keer tot keer wordt nagestreefd.

Wij zetten een verscheidenheid aan geavanceerde beveiligingstechnologieën en procedures in om te helpen de persoonsgegevens bovenvermelde risico's te beschermen. Zo worden door gebruikers verstrekte persoonsgegevens opgeslagen op beveiligde servers in gecontroleerde locaties. Bovendien worden voor de verzending van bepaalde gegevens via het internet encryptietechnieken gebruikt, zoals het Secure Socket Layer (SSL) protocol.

Houd er echter rekening mee dat geen enkele elektronische verzending of opslag van informatie 100% veilig is. Daarom kunnen wij ondanks de veiligheidsmaatregelen die wij aangewend hebben om je persoonsgegevens te beschermen, niet garanderen dat verlies, misbruik of wijziging van gegevens nooit zullen plaatsvinden.

Waar gaan mijn persoonsgegevens heen? Wie zijn de ontvangers, waar worden ze naartoe gebracht en voor welke doeleinden?

Persoonsgegevens die via de VF-webpagina verzameld zijn, als onderdeel van de virtuele verkoop van goederen door onze Winkels en als onderdeel van onze klantendienst, worden opgeslagen op de servers die verstrekt en beheerd worden door onze derde opslag en hosting providers, welke servers zich in de Europese Unie en/of het Verenigd Koninkrijk bevinden. Bepaalde persoonsgegevens die verzameld worden als onderdeel van de verkoop van goederen in onze winkels kunnen ook ter plekke in de winkel bewaard worden. Al deze persoonsgegevens kunnen gedeeld worden met ontvangers zoals hieronder in detail beschreven wordt.

Wij delen persoonsgegevens mee binnen de limieten en in de omstandigheden die in dit Privacybeleid zijn gespecificeerd, mits jij daarvoor toestemming hebt gegeven indien de toepasselijke Wetten inzake gegevensbescherming dat voorschrijven:

  1. Je persoonsgegevens binnen onze organisatie zullen toegankelijk zijn voor het interne en externe personeel dat toegang daartoe moet hebben vanwege hun taken in verband met de verwerkingsdoeleinden die in dit document gespecificeerd zijn. Wij verzekeren dat voor deze personen specifieke verplichtingen op het gebied van veiligheid en vertrouwelijkheid gelden.
  2. Je persoonsgegevens kunnen ook toegankelijk zijn voor de derde dienstverlener die wij aanstellen om namens ons en volgens onze instructies persoonsgegevens te verwerken (als verwerkers). Deze verwerkers zijn:
    • derde dienstverleners tot wie wij ons kunnen wenden voor de uitvoering van professionele, technische en organisatorische diensten die functioneel zijn voor het beheer van de VF-webpagina en de daarin verrichte activiteiten;
    • derde dienstverleners tot wie wij ons wenden voor het afsluiten van de kooptransacties en de betalingsverwerking via ons e-commerce platform bijv. Adyen;
    • derde dienstverleners die het Virtuele Winkel proces en alle activiteiten voor en na de verkoop beheren en ondersteunen, zoals verwerking van bestellingen, performance marketing, financiële diensten, magazijnbeheer en beheer van klantrelaties;
    • Een lijst van deze verwerkers, met vermelding van de plaats waar zij zich bevinden, is beschikbaar op aanvraag bij ons Privacykantoor te verkrijgen. Deze verwerkers zijn door specifieke contractuele verplichtingen gehouden om adequate maatregelen op het gebied van veiligheid en vertrouwelijkheid van persoonsgegevens te nemen.
  3. Je persoonsgegevens kunnen ook meegedeeld worden aan andere ondernemingen van de VF-groep binnen de Europese Economische Ruimte en het Verenigd Koninkrijk, die persoonsgegevens verwerken namens de bovenvermelde verwerkingsverantwoordelijken. Een lijst van ondernemingen van VF-Groep, met vermelding van de plaats waar zij zich bevinden, is beschikbaar op aanvraag bij ons Privacykantoor te verkrijgen. Bijvoorbeeld, VF Europe BV kan accountants- en back office-diensten verlenen en VF Northern Europe Ltd kan aftersales-service verlenen, als verwerker
  4. Je persoonsgegevens kunnen ook gedeeld worden met instituties, autoriteiten, openbare instanties, banken en financiële instellingen, deskundigen, onafhankelijke adviseurs, ook als maatschap, zakenpartners of andere ontvangers die daartoe gerechtigd zijn op grond van toepasselijke wetten en andere regelgeving, bijvoorbeeld in geval van rechtszaken, verzoeken van bevoegde rechtbanken en autoriteiten of andere wettelijke verplichtingen, om onze rechten en eigendommen te beschermen en te verdedigen.
  5. Ten slotte kunnen wij je persoonsgegevens ook aan derden meedelen in geval van fusies, overnames, overdracht van (delen van) onze activa, Producten, websites of operaties.

Behoudens het voorgaande zullen persoonsgegevens niet gedeeld worden met derden, natuurlijke personen of rechtspersonen die niet aan ons verbonden zijn, geen zaken met ons doen, of geen professionele of technische functie voor ons hebben.

Persoonsgegevens zullen niet meegedeeld worden aan derden voor marketingdoeleinden van deze derden.

Dergelijke overdrachten hebben plaats op de verwerkingsgronden aangeduid in hoofdstuk 3 hierboven.

De hierboven genoemde ontvangers kunnen zich bevinden in andere landen dan het land waarin de persoonsgegevens oorspronkelijk verzameld werden, met dien verstande dat je persoonsgegevens in principe alleen overgedragen worden binnen de Europese Economische Ruimte of naar andere landen waarvan de Europese Commissie heeft erkend dat zij passend beschermingsniveau voor persoonsgegevens hebben.

Mocht een dergelijke ontvanger gevestigd zijn in een land buiten de EER ten aanzien waarvan de Europese Commissie geen adequaatheidsbesluit heeft vastgesteld, en dat voor je persoonsgegevens dus niet hetzelfde beschermingsniveau biedt als in de EER, zullen wij passende waarborgen implementeren, met inbegrip van maar niet beperkt tot de speciale overeenkomsten inzake de doorgifte van gegevens, gebaseerd op de standaardcontractbepalingen voor de doorgifte van gegevens aan derde landen van de Europese Commissie (Artikel 46, lid 2, onder c) van de AVG) of bindende bedrijfsvoorschriften (Artikel 47 van de AVG). Een kopie van deze passende waarborgen kan verkregen worden door contact op te nemen met ons Privacykantoor via privacy_europe@vfc.com.

Ben ik verplicht mijn persoonsgegevens te verstrekken? Wat zijn de gevolgen als ik weiger ze te verstrekken?

Met uitzondering van de surfgegevens (raadpleeg bovenstaand hoofdstuk 3 - "Welke persoonsgegevens worden verwerkt?") kan het verstrekken van je persoonsgegevens noodzakelijk zijn om een overeenkomst aan te gaan of ten uitvoer te brengen, zoals een koopovereenkomst in het kader van het Virtuele Winkel proces, om op aanvragen van informatie, vragen, mededelingen of feedback te reageren en deze te beheren. In de hierboven vermelde omstandigheden heeft de weigering om je persoonsgegevens te verstrekken tot gevolg dat het voor ons onmogelijk is om de overeenkomst uit te voeren of de gevraagde diensten, Producten of informatie, zoals hierboven gespecificeerd, te verstrekken.

Bevat de VF-webpagina elementen die door derden worden gecontroleerd? Wie is verantwoordelijk en aansprakelijk voor deze elementen?

De VF-webpagina kan links naar andere sites bevatten, evenals objecten of elementen die door derden beheerd worden bijv. door Yoobic of Adyen.

Wij hebben geen toegang tot noch controle over elementen, objecten, plug-ins, cookies, webbakens en andere items of traceertechnieken die eigendom zijn van en geëxploiteerd worden door derden en beschikbaar zijn op de VF-webpagina, en over de betreffende methoden voor de verwerking van persoonsgegevens via die elementen of sites. Wij wijzen elke aansprakelijkheid voor dergelijke elementen en websites af. Je moet het privacybeleid van de websites van dergelijke derden controleren om meer te weten over de voorwaarden die van toepassing zijn op de verwerking van persoonsgegevens.

Cookies

Onze website maakt gebruik van cookies om jou te onderscheiden van andere gebruikers van onze digitale platforms. Dit helpt ons om jou een goede ervaring te bieden wanneer je op ons digitale platform surft en stelt ons ook in staat om ons digitale platform te verbeteren.

Een cookie is een klein bestand van letters en cijfers dat wij op jouw browser of op de harde schijf van jouw computer opslaan als jij daarmee instemt. Cookies bevatten informatie die wordt overgebracht naar de harde schijf van jouw computer.

Wij gebruiken alleen strikt noodzakelijke cookies. Dit zijn cookies die noodzakelijk zijn voor de werking van onze website. Het gaat bijvoorbeeld om cookies die jou in staat stellen om in te loggen op beveiligde onderdelen van onze website, een winkelwagentje te gebruiken of gebruik te maken van online facturatiediensten.

Je kan de cookies blokkeren door dit in te stellen in je browser waarmee je het plaatsen van alle of sommige cookies kan weigeren. Indien je gebruik maakt van deze instellingen en alle cookies blokkeert (inclusief essentiële cookies) is het mogelijk dat je geen toegang krijgt tot onze website of delen ervan.

Met uitzondering van essentiële cookies blijven alle cookies geldig tot hun vastgestelde vervaldatum (tenzij ze door de gebruiker vóór de vervaldatum worden verwijderd).

Wat zijn mijn rechten met betrekking tot de verwerking van mijn persoonsgegevens en hoe kan ik die uitoefenen?

Je kunt de rechten die je uit hoofde van de toepasselijke Wetten inzake gegevensbescherming toekomen op elk moment uitoefenen, met inbegrip van, maar niet beperkt tot het recht van inzage, rectificatie, beperking, wissing, en verzet (met inbegrip van het op ieder moment en kosteloos bezwaar maken tegen de verwerking van je persoonsgegevens voor directe marketing), het recht op overdraagbaarheid, evenals het recht om je toestemming in te trekken. Je hebt ook het recht om een klacht in te dienen bij de bevoegde toezichthoudende autoriteit.

Raadpleeg voor een overzicht van wat de hiervoor vermelde rechten inhouden en hoe je ze kunt uitoefenen Bijlage I van dit Privacybeleid.

Voor vragen of verzoeken die verband houden met de verwerking van persoonsgegevens door VF en om je rechten uit hoofde van de Wetten inzake gegevensbescherming uit te oefenen, kun je contact opnemen met ons Privacykantoor op privacy_europe@vfc.com.

Kunnen wij dit Privacybeleid veranderen?

Wij behouden ons het recht voor om het volledige Privacybeleid of delen ervan op een willekeurig moment te updaten of te wijzigen voor zover toegestaan door de toepasselijke wet. De versie die via de VF-webpagina wordt verstrekt, is de versie die op dit moment van kracht is. Als wij dit Privacybeleid veranderen, zullen wij je daarover informeren via een rechtstreekse kennisgeving per e-mail.

Bijlage 1 - Rechten van de Betrokkene

Als individu wiens persoonsgegevens verwerkt worden zoals beschreven in dit Privacybeleid, heb je enkele rechten die hieronder worden samengevat. Houd er rekening mee dat aan de uitoefening van deze rechten bepaalde vereisten en voorwaarden zijn verbonden overeenkomstig de toepasselijke wet.

Recht op toegang

Behoudens de toepasselijke wet heb je het recht om van ons uitsluitsel te verkrijgen over het al dan niet verwerken van persoonsgegevens die op jou betrekking hebben en, als dat het geval is, om inzage te verkrijgen van die persoonsgegevens, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, de betrokken categorieën van persoonsgegevens, de verwerkingsdoeleinden en de ontvangers of categorieën ontvangers. Wij moeten echter rekening houden met de rechten en vrijheden van anderen, dus is dit geen absoluut recht. Als je meer dan één kopie vraagt van de persoonsgegevens die worden verwerkt, kunnen wij een redelijk, op administratiekosten gebaseerd bedrag in rekening brengen.

Recht op rectificatie

Je hebt het recht om ons om rectificatie van jou betreffende onjuiste persoonsgegevens te vragen. Afhankelijk van de doeleinden van de verwerking heb je ook het recht om aanvulling van onvolledige persoonsgegevens te vragen, onder meer door een aanvullende verklaring te verstrekken.

Recht op gegevenswissing (“recht op vergetelheid”)

Je hebt het recht om ons wissing van jou betreffende persoonsgegevens te vragen in bepaalde omstandigheden zoals gedefinieerd in de toepasselijke wet. Wanneer je verzoek onder een van die omstandigheden valt, zullen wij je persoonsgegevens onverwijld wissen. Mochten wij om technische en organisatorische redenen niet in staat zijn geweest je persoonsgegevens te wissen, dan zullen wij ervoor zorgen dat die volledig en onherroepelijk geanonimiseerd worden zodat wij dergelijke persoonsgegevens over jou niet meer in bezit hebben.

Recht op beperking van verwerking

In bepaalde omstandigheden zoals gedefinieerd in de toepasselijke wet, heb je het recht om beperking van de verwerking van je persoonsgegevens te vragen. In dat geval worden je persoonsgegevens, met uitzondering van de opslag ervan, slechts verwerkt met jouw toestemming of voor de instelling, uitoefening of onderbouwing van rechtsvorderingen of ter bescherming van de rechten van een andere natuurlijke of rechtspersoon of om gewichtige redenen van algemeen belang.

Recht op overdraagbaarheid van gegevens

In bepaalde omstandigheden zoals gedefinieerd in de toepasselijke wet, heb je het recht om de jou betreffende persoonsgegevens die je ons verstrekt hebt, in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm en kan je het recht hebben om die gegevens aan een andere verwerkingsverantwoordelijke over te dragen of om die persoonsgegevens rechtstreeks door ons naar een andere verwerkingsverantwoordelijke te laten overdragen, voor zover dat technisch haalbaar is.

Recht van bezwaar

In bepaalde omstandigheden zoals gedefinieerd in de toepasselijke wet heb je te allen tijde het recht om vanwege met je specifieke situatie verband houdende redenen bezwaar te maken tegen de verwerking van je persoonsgegevens door ons, en kan ons gevraagd worden de verwerking van je persoonsgegevens te staken, tenzij wij dwingende gerechtvaardigde redenen voor de verwerking aanvoeren die zwaarder wegen dan jou belangen, rechten en vrijheden of die verband houden met de instelling, uitoefening of onderbouwing van rechtsvorderingen. Dit geldt met name indien de persoonsgegevens worden verwerkt op basis van onze gerechtvaardigde belangen of voor statistische doeleinden.

Recht op bezwaar tegen directe marketing

Wanneer je persoonsgegevens ten behoeve van direct marketing worden verwerkt, heb je te allen tijde het recht bezwaar te maken tegen de verwerking voor dergelijke marketing (met inbegrip van profilering die betrekking heeft op direct marketing).

Recht om niet te worden onderworpen aan een uitsluitend op geautomatiseerde verwerking gebaseerd besluit

Behoudens bepaalde beperkingen, heb je het recht niet te worden onderworpen aan een uitsluitend op geautomatiseerde verwerking, waaronder profilering, gebaseerd besluit waaraan voor jou rechtsgevolgen zijn verbonden of dat jou anderszins in aanmerkelijke mate treft.

Recht om toestemming in te trekken

Als verklaard hebt toestemming te verlenen voor iedere activiteit die verband houdt met de verwerking van persoonsgegevens zoals beschreven in dit Privacybeleid, kun je die toestemming op ieder moment intrekken met toekomstige werking. Een dergelijke intrekking zal niet van invloed zijn op de rechtmatigheid van de verwerking voorafgaand aan de intrekking van de toestemming.

Als je toegang tot dergelijke persoonsgegevens wilt krijgen, of een van de hierboven vermelde rechten wilt uitoefenen, moet je een schriftelijk verzoek, samen met een identiteitsbewijs indienen bij ons Privacykantoor op at privacy_europe@vfc.com.

Iedere mededeling van ons met betrekking tot je rechten zoals die hierboven in detail uiteengezet, zal kosteloos verstrekt worden. Wanneer verzoeken kennelijk ongegrond of buitensporig zijn, met name vanwege hun repetitieve karakter, mogen wij een redelijke vergoeding aanrekenen in het licht van de administratieve kosten waarmee het verstrekken van de gevraagde informatie of communicatie en het treffen van de gevraagde maatregelen gepaard gaan; ofwel weigeren gevolg te geven aan het verzoek.

Mocht je een klacht over de verwerking van je persoonsgegevens hebben, dan heb je het recht een klacht in te dienen bij de bevoegde toezichthoudende autoriteit.